Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

ENGELLİLER HAFTASINDA EŞİT YAŞAM VURGUSU YAPILDI

Safranbolu’da Engelliler Haftası kapsamında düzenlenen buluşmada erişilebilir yaşam ve kalıcı çözümler mesajı verildi.

Safranbolu’da Engelliler Haftası kapsamında düzenlenen buluşmada erişilebilir yaşam ve kalıcı

Karabük Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ile Safranbolu Engelliler Derneği tarafından 10–16 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında düzenlenen buluşma, geniş katılımla gerçekleştirildi. Programa, Safranbolu Belediye Başkanı Elif Köse de katılarak engelli bireyler ve aileleriyle bir araya geldi.

Etkinlikte, engelli bireylerin sosyal yaşamda daha aktif yer alabilmesi, erişilebilirlik sorunları ve toplumsal dayanışmanın önemi ön plana çıktı. Program boyunca birlik, dayanışma ve eşit yaşam hakkı mesajları verildi.

“FARKINDALIK DEĞİL, KALICI ÇÖZÜMLER KONUŞULMALI”

Safranbolu Belediye Başkanı Elif Köse, yaptığı değerlendirmede, engellerin değil dayanışmanın hayatı güzelleştirdiğini ifade etti.

Köse, her bireyin eşit, erişilebilir ve onurlu bir yaşam hakkına sahip olduğuna dikkat çekerek, yalnızca belirli günlerde yapılan farkındalık çalışmalarının yeterli olmadığını vurguladı. Özellikle erişilebilir kent politikaları, sosyal destek mekanizmaları ve kalıcı çözümler konusunda ortak hareket edilmesi gerektiği mesajı verildi.

ENGELLİ BİREYLERİN YAŞADIĞI SORUNLAR GÜNDEMDEYDİ

Etkinlikte, engelli bireylerin günlük yaşamda karşılaştığı fiziksel ve sosyal engeller de gündeme geldi. Uzmanlar ve katılımcılar, erişilebilir ulaşım, kamu alanlarına erişim ve sosyal yaşama katılım konularında hâlâ önemli eksiklikler bulunduğuna dikkat çekti.

Türkiye’de milyonlarca engelli bireyin yaşamını doğrudan etkileyen bu sorunların, yalnızca sosyal yardım politikalarıyla değil; uzun vadeli şehir planlamalarıyla çözülebileceği ifade ediliyor.

KURUMLAR VE GÖNÜLLÜLERE TEŞEKKÜR

Program sonunda etkinliğin düzenlenmesinde emeği geçen kurumlara, gönüllülere ve katkı sunanlara teşekkür edildi.

Engelliler Haftası kapsamında verilen mesajlar, toplumun her kesiminin eşit yaşam hakkına sahip olduğu gerçeğini bir kez daha gündeme taşırken; asıl ihtiyacın, konuşulan sorunların somut adımlarla çözüme dönüştürülmesi olduğu bir kez daha ortaya çıktı.