Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

VALİ OKTAY ÇAĞATAY’DAN MUHTARLARA “EMANET” MESAJI: MAKAMLAR GEÇİCİDİR

Karabük Valisi Oktay Çağatay, 25 Şubat 2026 tarihinde düzenlenen iftar

Karabük Valisi Oktay Çağatay, 25 Şubat 2026 tarihinde düzenlenen iftar programında mahalle muhtarlarıyla bir araya gelerek Karabük Valiliği hizmet vizyonunun temelini oluşturan “makamın bir emanet olduğu” gerçeğine dikkat çekti. Kentin yerel yönetim ağındaki en kritik temsilcileri olan Karabük muhtarları ile Havuzlubahçe’de buluşan Vali Çağatay, kamu görevlilerinin şahsi duygularını millete hizmet sorumluluğunun önüne geçirmemesi gerektiğini vurguladı. Ramazan ayının birleştirici ruhunun damga vurduğu buluşma, devlet ve millet arasındaki bağın güçlendirilmesi adına önemli mesajlara sahne oldu.

Karabük Merkez Mahalle Muhtarları Derneği tarafından organize edilen iftar programına; Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, Cumhuriyet Başsavcısı Selçuk Akman, İl Jandarma Komutanı İsmail Gökcek, İl Emniyet Müdürü Ahmet Canver ve Türkiye Muhtarlar Konfederasyonu Başkanı Kadir Delibalta gibi protokolün önemli isimleri katıldı. Vali Çağatay, görevdeki yaklaşık bir buçuk aylık süresini değerlendirirken, bu tür buluşmaların istişare ve kentin ihtiyaçlarını doğrudan tespiti açısından büyük bir fırsat sunduğunu ifade etti.

Vali Oktay Çağatay, konuşmasında Türkiye’nin binlerce yıllık devlet geleneğine atıfta bulunarak, her kamu görevlisinin omuzlarında taşıdığı sorumluluğun ağırlığını hatırlattı. Muhtarlığın sadece bir unvan değil, vatandaşın derdine derman olma makamı olduğunu belirten Vali, “emanet” bilincinin yönetimdeki en kutsal değer olduğunu söyledi.

“MAKAMLAR ŞAHSİ DUYGULARA ALET EDİLEMEZ”

Vali Çağatay, devletin farklı kademelerinde görev alan herkesin aslında tek bir amaca hizmet ettiğini dile getirdi. Kamu hizmetinde kişisel kaprislere yer olmadığını vurgulayan Vali, şu dikkat çekici ifadelere yer verdi:

“Devletimiz ve milletimiz bizlere çeşitli görevler tevdi etmiştir. Kimi muhtar, kimi belediye başkanı, kimi vali olur. Ancak şunu hiçbir zaman unutmamalıyız ki bu görevlerin tamamı birer emanettir. Bu makamlar vazgeçilmez değildir; bizden önce de vardı, bizden sonra da olacaktır. Dolayısıyla millete hizmet etme sorumluluğumuzu kişisel kaprislerimizin önüne geçirmemiz mümkün değildir. Milletin bize emanet ettiği makam ve unvanları şahsi duygularımıza alet edemeyiz, etmemeliyiz.”

Bu sözler, salondaki katılımcılar tarafından büyük bir dikkatle takip edilirken, Vali Çağatay’ın liyakat ve devlet ciddiyetine verdiği önem bir kez daha tescillendi.

MUHTARLAR DEMOKRASİNİN TEMEL TAŞIDIR

Meslek hayatı boyunca İstanbul Gaziosmanpaşa gibi kalabalık nüfuslu bölgelerde ve Bitlis Valiliği gibi stratejik noktalarda görev yaptığını hatırlatan Oktay Çağatay, muhtarların çözüm ortağı olarak gördüğünü belirtti. Muhtarlığı, devletin sahadaki “gözü, kulağı ve kalbi” olarak tanımlayan Vali, Karabük’teki tüm projelerde muhtarlarla el birliği içinde çalışacaklarını söyledi.

Vali Çağatay, Karabük Merkez Mahalle Muhtarları Derneği Başkanı Ozan Özçelik ve ekibine teşekkür ederek, Ramazan ayının huzur içinde tamamlanıp bayrama erişilmesi temennisiyle konuşmasını sonlandırdı. Program, kentin yerel yöneticileri ve muhtarların toplu hatıra fotoğrafı çekilmesiyle sona erdi.