Karabük Valisi Oktay Çağatay, 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü dolayısıyla yayımladığı mesajda, alın terinin ve helal kazancın en yüce değer olduğunu vurguladı. Vali Çağatay, Karabük’ün sanayileşme tarihindeki stratejik önemine dikkat çekerek, tüm işçilerin bayramını kutladı.
Vali Çağatay mesajında, Türkiye’nin kalkınmasında en büyük payın gece gündüz demeden üreten işçilere ait olduğunu belirtti. Emeğin saygınlığının sadece ekonomik bir kavram değil, vicdani bir mesele olduğunu ifade eden Çağatay, Karabük işçisinin ülkenin gücüne güç kattığını hatırlattı.
FABRİKALAR KURAN FABRİKALARIN ŞEHRİ KARABÜK
Cumhuriyetin sanayileşme hamlesinin temellerinin atıldığı Karabük’te 1 Mayıs’ın çok daha derin bir anlam taşıdığını belirten Vali Çağatay, kentin özel statüsüne değindi. Karabük’ün “Emeğin Başkenti” olarak anılmasının bir tesadüf olmadığını, işçilerin bu kimliğin asıl sahibi olduğunu vurguladı.
Fabrikalar kuran fabrikaların yükseldiği bu topraklarda, çeliğe su veren ve ateşi terine katan işçilerin sadece kentin değil, tüm Türkiye’nin gurur kaynağı olduğunu ifade etti. İşçilerin el emeğinin, ülkenin geleceğini inşa eden temel yapı taşı olduğunu sözlerine ekledi.
DEVLETİMİZ HER ZAMAN İŞÇİSİNİN YANINDADIR
Vali Çağatay, devletin istihdamı artırma, çalışma şartlarını iyileştirme ve iş sağlığı ile güvenliği konularında attığı adımların kararlılıkla süreceğini belirtti. İşçilerin haklarının korunması ve refah seviyelerinin yükseltilmesinin temel öncelik olduğunu ifade etti.
Mesajının sonunda birlik ve beraberlik vurgusu yapan Vali Çağatay, şu ifadeleri kullandı: “Bu anlamlı günün barış, huzur ve kardeşlik ikliminin güçlenmesine vesile olmasını temenni ediyorum. Üreterek ülkemize değer katan tüm işçi kardeşlerimin 1 Mayıs bayramını en kalbi duygularımla kutluyorum.”


