Karabük Valisi Sayın Oktay Çağatay, Sosyal Güvenlik Haftası etkinlikleri kapsamında önemli bir ziyarete ev sahipliği yaptı. Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Karabük İl Müdürü İsmail Yıldırım ve beraberindeki kurum personelini makamında kabul eden Vali Çağatay, teşkilatın kuruluş yıl dönümünü kutlayarak çalışmalar hakkında bilgi aldı.
11 Mayıs 2026 tarihinde gerçekleşen ziyarette İl Müdürü İsmail Yıldırım, hafta boyunca kent genelinde yürütülecek faaliyetlerin detaylarını paylaştı. Bu yıl 81 ilde eş zamanlı olarak kutlanan organizasyonun, kurumun kurumsal kimliği ve toplumsal farkındalık açısından taşıdığı kritik öneme değinildi.
20. YILDA HEDEF: KAYIT DIŞI İSTİHDAMLA MÜCADELE
Sosyal Güvenlik Haftası’nın bu yılki ana teması, kurumun kuruluşunun 20. yılı ve “Kayıt Dışılıkla Mücadele” olarak belirlendi. İl Müdürü İsmail Yıldırım, Sayın Valimize yaptığı sunumda, hafta süresince “Sigorta ile iş güvende, işçi güvende; gelecek güvende” sloganının ön plana çıkarılacağını ifade etti.
Ziyarette paylaşılan bilgilere göre, Karabük genelinde hem işverenlerin hem de çalışanların sosyal güvenlik hakları konusunda bilinçlendirilmesi hedefleniyor. Özellikle kayıtlı istihdamın teşvik edilmesi ve sigortasız çalışmanın önlenmesi için yürütülen teknik denetim ve bilgilendirme faaliyetleri, kutlama programının merkezinde yer alacak.
GÜÇLÜ EKONOMİ İÇİN KAYITLI İSTİHDAM VURGUSU
Vali Oktay Çağatay, kabulde yaptığı konuşmada sosyal güvenlik sisteminin modern bir devletin ve güçlü bir toplum yapısının en temel unsuru olduğunu hatırlattı. Kayıtlı istihdamın artırılmasının sadece bir zorunluluk değil, aynı zamanda işçi haklarının korunması için bir gereklilik olduğunu belirtti.
İstihdamın kayıt altına alınmasının ülke ekonomisinin sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşıdığını ifade eden Vali Çağatay, SGK teşkilatının 20 yıllık köklü geçmişine vurgu yaparak tüm personele özverili çalışmalarından dolayı teşekkür etti.
SGK TEŞKİLATINA BAŞARI DİLEĞİ
Karabük Valiliği makamında gerçekleşen görüşme, Vali Çağatay’ın SGK personeline yeni dönemdeki çalışmalarında başarılar dilemesiyle sona erdi. Kurumun toplumun her kesimine dokunan hizmet kalitesinin artırılması noktasında yerel yönetimin desteğinin devam edeceği kaydedildi.
Hafta boyunca Karabük’te düzenlenecek olan çeşitli etkinlikler ve ziyaretler ile sosyal güvenliğin birey hayatındaki yeri bir kez daha hatırlatılacak.

