UNESCO Dünya Miras Kenti ve Cittaslow sakin şehir ağı üyesi Safranbolu, Kurban Bayramı coşkusunu tarihi dokunun gölgesinde büyük bir birliktelikle yaşadı. Kentte her yıl geleneksel olarak düzenlenen resmi ilçe protokolü bayramlaşma töreni, bu bayramda da Tarihi Çarşı Asmaaltı mevkiinde geniş bir katılımla gerçekleştirildi.
29 Mayıs 2026 tarihinde düzenlenen ve asırlık çınarların altında samimi bir atmosferde icra edilen programa, Safranbolu Belediye Başkanı Elif Köse ev sahipliği yaptı. Tarihi Çarşı’daki buluşmaya ilçe protokol üyeleri, siyasi parti temsilcileri, muhtarlar, sivil toplum kuruluşu başkanları ve çok sayıda Safranbolu halkı katılım sağladı.
“BİRLİK VE BERABERLİK İÇİNDE NİCE BAYRAMLAR DİLİYORUZ”
Tarihi Asmaaltı meydanında kurulan bayramlaşma alanında vatandaşlarla tek tek tokalaşan ve çocuklara bayram ikramlarında bulunan Safranbolu Belediye Başkanı Elif Köse, kentin turizm hareketliliği ve bayram tedbirleri hakkında da esnafla sohbet etti.
Miras kentteki dayanışma ruhunun Türkiye’ye örnek olduğunu belirten Başkan Köse, geleneksel törene ilişkin yayınladığı mesajda şu ifadeleri kullandı:
“UNESCO Dünya Miras Kenti ve Cittaslow üyesi Safranbolu’muzda, gelenekselleşen ilçe protokolü bayramlaşma töreni kapsamında Tarihi Çarşı Asmaaltı’nda ilçe protokolümüz ve vatandaşlarımızla bir araya geldik. Birlik, beraberlik ve dayanışma içinde nice bayramlar diliyor; tüm vatandaşlarımıza huzur ve mutluluk dolu iyi bayramlar temenni ediyoruz.“

