Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

TÜRK MUTFAĞI HAFTASI KARABÜK’TE RENKLİ ETKİNLİKLERLE BAŞLADI

Karabük’te Türk Mutfağı Haftası etkinlikleri, Vali Oktay Çağatay’ın katılımıyla başladı. Programda şeflerin hazırladığı safranlı çıtır keşkek tam not aldı.

Karabük'te Türk Mutfağı Haftası etkinlikleri, Vali Oktay Çağatay'ın katılımıyla başladı.

Anadolu’nun binlerce yıllık köklü yemek kültürünü korumak ve tanıtmak amacıyla her yıl 21-27 Mayıs tarihleri arasında kutlanan Türk Mutfağı Haftası, Karabük’te özel bir açılış programıyla start aldı. Karabük Belediyesi Havuzlu Bahçe Sosyal Tesislerinde düzenlenen görkemli etkinliğe, kentin protokol üyeleri ve gastronomi meraklıları yoğun ilgi gösterdi.

22 Mayıs 2026 tarihinde gerçekleştirilen programa Karabük Valisi Oktay Çağatay ve eşi Hande Çağatay, Vali Yardımcısı Meral Batı Demirbaş, ilçe kaymakamları, belediye başkanları, İl Genel Meclisi üyeleri, kurum müdürleri, siyasi parti ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile çok sayıda vatandaş katılım sağladı.

SAFRANLI ÇITIR KEŞKEK KATILIMCILARDAN TAM NOT ALDI

Kutlama programı kapsamında Karabük Üniversitesi Öğretim Görevlisi Tolgahan Tabak ile Hilton Garden Inn Mutfak Şefi Osman Mahir Balıkçı tarafından Karabük’e özgü yöresel lezzetlerin hazırlanışı ve sunumuna ilişkin uygulamalı bir gösterim yapıldı. Alanında uzman şefler, geleneksel keşkek yemeğini bölgenin dünyaca ünlü tescilli ürünü safranla buluşturarak “Safranlı Çıtır Keşkek” hazırladı.

TÜRK MUTFAĞI HAFTASI KARABÜK'TE RENKLİ ETKİNLİKLERLE BAŞLADI

Yöresel mutfağın özgün tatlarının modern dokunuşlarla harmanlandığı bu özel sunum, davetlilerin büyük beğenisini topladı. Hazırlanan özgün lezzetlerin tadımını gerçekleştiren katılımcılar, sunumu yapılan gastronomi ürünlerine tam not verdi.

İLÇELERİN YÖRESEL STANDLARINA YOĞUN İLGİ

Vali Oktay Çağatay ve eşi Hande Çağatay Hanımefendi, program alanında Karabük’ün ilçeleri tarafından kurulan yöresel ürün stantlarını tek tek ziyaret etti. Stant görevlileriyle yakından ilgilenen ve sergilenen el emeği ürünler hakkında bilgi alan Vali Çağatay, kültürel değerlerin korunmasında emeği geçen tüm katılımcılara teşekkürlerini iletti.

Etkinlik boyunca yapılan konuşmalarda, Türk mutfağının köklü geçmişi, kültürel zenginliği ve Karabük’ün gastronomi alanındaki saklı değerlerinin yaşatılarak gelecek nesillere eksiksiz bir şekilde aktarılmasının taşıdığı stratejik öneme vurgu yapıldı.

TÜRK MUTFAĞI HAFTASI KARABÜK'TE RENKLİ ETKİNLİKLERLE BAŞLADI

KADIN KOOPERATİFLERİ VE ŞEFLERE TEŞEKKÜR

Karabük Valiliği koordinasyonunda hayata geçirilen bu anlamlı buluşmanın ardından bir değerlendirmede bulunan Vali Oktay Çağatay, Türk Mutfağı Haftası’nın kentin turizm ve gastronomi vizyonuna büyük katkı sağladığını belirtti.

Vali Çağatay, programın hazırlanmasında üstün gayret gösteren ilgili kurumlara, üretici kadın kooperatiflerine, uygulamalı sunumlarıyla etkinliğe değer katan şeflere ve katkı sunan tüm Karabüklülere teşekkür etti. Hafta boyunca kent genelinde gastronomi farkındalığını artıracak çeşitli etkinliklerin devam edeceği bildirildi.