Safranbolu’da konakladıkları otelde meydana gelen karbonmonoksit gazı sızıntısı, büyük paniğe neden oldu. Edirne’den Karabük’e gelen şehit ailelerinin de aralarında bulunduğu toplam 42 kişi, gazdan etkilenerek hastanelerde tedavi altına alındı.
Karabük Valisi Oktay Çağatay, tedavi gören vatandaşları Karabük Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde ziyaret ederek geçmiş olsun dileklerini iletti.
ŞEHİT AİLELERİ HASTANEDE ZİYARET EDİLDİ
Vali Oktay Çağatay, hastanede tedavi gören şehit aileleriyle yakından ilgilenirken, İl Sağlık Müdürü İsmail Kara ile Hastane Başhekimi Erkan Doğan’dan yaralıların sağlık durumuna ilişkin bilgi aldı.
Yapılan açıklamaya göre olay kapsamında:
- Safranbolu Devlet Hastanesi’ne 2’si çocuk 7 kişi
- Karabük Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne ise 2’si çocuk 35 kişi
başvurdu.
Böylece karbonmonoksit gazından etkilenen toplam kişi sayısının 42’ye ulaştığı bildirildi.
“SAĞLIK DURUMLARI İYİ” AÇIKLAMASI
Karabük Valisi Oktay Çağatay, hastanelerde tedavi altına alınan vatandaşların sağlık durumlarının iyi olduğunu açıkladı.
Çağatay, olayın ilgili kurumlar tarafından titizlikle takip edildiğini belirterek tüm vatandaşlara geçmiş olsun dileklerini iletti.
KARBONMONOKSİT TEHLİKESİ YENİDEN GÜNDEMDE
Uzmanlar, karbonmonoksit gazının renksiz ve kokusuz olması nedeniyle özellikle kapalı alanlarda büyük risk oluşturduğuna dikkat çekiyor. Otel, pansiyon ve konaklama tesislerinde düzenli baca ve tesisat kontrollerinin hayati önem taşıdığı belirtiliyor.
Türkiye’de her yıl benzer olaylar nedeniyle çok sayıda kişi zehirlenme riskiyle karşı karşıya kalırken, ihmallerin ciddi sonuçlara yol açabileceği ifade ediliyor.
Safranbolu’da yaşanan olayda can kaybı yaşanmaması teselli kaynağı olurken, özellikle toplu konaklama alanlarında güvenlik denetimlerinin yeterliliği yeniden tartışma konusu oldu.

