Türkiye genelinde uygulanan kış lastiği zorunluluğu, 15 Nisan itibarıyla sona eriyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından belirlenen takvime göre kış lastiği uygulaması 15 Nisan 2026 tarihinde bitecek.
UYGULAMA 15 NİSAN’DA SONA ERİYOR
Her yıl olduğu gibi bu yıl da belirli tarihler arasında zorunlu tutulan kış lastiği uygulaması, 1 Aralık’ta başlamıştı. 15 Nisan itibarıyla uygulama sona erecek ve zorunluluk ortadan kalkacak.
SÜRÜCÜLERE UYARI
Yetkililer, uygulamanın sona ermesiyle birlikte sürücülere yaz lastiğine geçiş yapmaları yönünde uyarıda bulunuyor. Mevsim şartlarına uygun lastik kullanımı, hem sürüş güvenliği hem de yakıt tasarrufu açısından önem taşıyor.
CEZA UYGULAMASI SONA ERİYOR
Kış lastiği takmayan ticari araçlara uygulanan idari para cezaları da 15 Nisan itibarıyla sona erecek. Bu tarihten sonra denetimlerde kış lastiği zorunluluğu aranmayacak.
GÜVENLİK İÇİN ÖNEMLİ
Uzmanlar, hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte kış lastiklerinin performansının düştüğünü ve yol tutuşunu olumsuz etkileyebileceğini belirtiyor. Bu nedenle sürücülerin, mevsim şartlarına uygun lastik kullanmaya özen göstermesi gerektiği ifade ediliyor.

