Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

KIŞ LASTİĞİ UYGULAMASI 15 NİSAN 2026’DA SONA ERİYOR

Zorunlu kış lastiği uygulaması 15 Nisan 2026’da sona eriyor. Sürücülere yaz lastiğine geçiş uyarısı yapıldı.

Zorunlu kış lastiği uygulaması 15 Nisan 2026’da sona eriyor. Sürücülere

Türkiye genelinde uygulanan kış lastiği zorunluluğu, 15 Nisan itibarıyla sona eriyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından belirlenen takvime göre kış lastiği uygulaması 15 Nisan 2026 tarihinde bitecek.

UYGULAMA 15 NİSAN’DA SONA ERİYOR

Her yıl olduğu gibi bu yıl da belirli tarihler arasında zorunlu tutulan kış lastiği uygulaması, 1 Aralık’ta başlamıştı. 15 Nisan itibarıyla uygulama sona erecek ve zorunluluk ortadan kalkacak.

SÜRÜCÜLERE UYARI

Yetkililer, uygulamanın sona ermesiyle birlikte sürücülere yaz lastiğine geçiş yapmaları yönünde uyarıda bulunuyor. Mevsim şartlarına uygun lastik kullanımı, hem sürüş güvenliği hem de yakıt tasarrufu açısından önem taşıyor.

CEZA UYGULAMASI SONA ERİYOR

Kış lastiği takmayan ticari araçlara uygulanan idari para cezaları da 15 Nisan itibarıyla sona erecek. Bu tarihten sonra denetimlerde kış lastiği zorunluluğu aranmayacak.

GÜVENLİK İÇİN ÖNEMLİ

Uzmanlar, hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte kış lastiklerinin performansının düştüğünü ve yol tutuşunu olumsuz etkileyebileceğini belirtiyor. Bu nedenle sürücülerin, mevsim şartlarına uygun lastik kullanmaya özen göstermesi gerektiği ifade ediliyor.