Safranbolu Belediye Başkanı Mimar Elif Köse, 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü dolayısıyla yayımladığı mesajda, emeğin onuru ve insanca yaşam hakkına dikkat çekti. Köse, üretimin ve geleceğin ancak emeğin değer gördüğü bir düzende inşa edilebileceğini belirterek tüm çalışanların bayramını kutladı.
Başkan Köse, mesajında 1 Mayıs tarihinin sadece bir takvim günü değil, hayatı omuzlayanların ortak sesi olduğunu vurguladı. Emeğin olduğu her yerde üretimin filizlendiğini ifade eden Köse, “Emeğin olduğu yerde üretim, üretimin olduğu yerde gelecek vardır” diyerek bu özel günün toplumsal önemine değindi.
ALIN TERİ VE İNSANCA YAŞAM MÜCADELESİ
Türkiye’nin dört bir yanındaki milyonlarca emekçinin zorlu koşullar altında büyük bir fedakârlıkla çalıştığını belirten Başkan Köse, meslek gruplarına özel bir parantez açtı. Madenciler, fabrikalardaki işçiler ve tarladaki çiftçilerin ülkenin asıl gücü olduğunu ifade ederek hepsine şükranlarını sundu.
Köse, emeğin karşılığını tam olarak alabilmenin sadece ekonomik bir konu değil, aynı zamanda temel bir adalet meselesi olduğunu söyledi. Özellikle gençlerin diplomalarının karşılığını bulmakta zorlandığı bir dönemde, emeği savunmanın her zamankinden daha kritik bir hale geldiğini belirtti.
ADALETLİ VE EŞİT BİR GELECEK VURGUSU
Emekçilerin sadece geçinmek için değil, insanca yaşamak için direndiğini söyleyen Belediye Başkanı Elif Köse, bu mücadelenin tüm toplumun geleceği olduğunu kaydetti. Toprağını terk etmeyen çiftçilerin ve hakkını savunan işçilerin Türkiye’nin gerçek lokomotifi olduğunu bir kez daha hatırlattı.
Dayanışma duygusunun her türlü zorluğun üstesinden geleceğine inandığını belirten Köse, daha adil ve eşit bir gelecek için birlikte yürüme kararlılığını yineledi. Safranbolu genelindeki hizmetlerin de bu emek ve özveri ile şekillendiğini ifade ederek tüm emekçilere selam gönderdi.
EMEĞE SAYGI VE DAYANIŞMA KARARLILIĞI
Tarih boyunca sergilenen emek ve dayanışma ruhunun modern dünyada da en büyük güç kaynağı olduğunu belirten Köse, mesajını bayram kutlamasıyla noktaladı. İşçi ve Emekçi Bayramı‘nın toplumsal barışa ve refaha katkı sunmasını temenni ederek dayanışmayı büyütme çağrısında bulundu.
Mimar Elif Köse, Safranbolu Belediyesi olarak her zaman çalışanın ve hak arayanın yanında saf tuttuklarını belirtti. Mesaj, kentin tüm paydaşlarına ve emek veren her bireye ulaştırılmak üzere kamuoyuyla paylaşıldı.

