Safranbolu Belediye Başkanı Elif Köse, kentin turizm geleceğini şekillendirmek ve son günlerde kamuoyunda tartışılan konulara açıklık getirmek amacıyla esnaf temsilcileriyle bir araya geldi. Safranbolu’nun gözbebeği olan Tarihi Çarşı bölgesinde faaliyet gösteren esnaflarla, Safranbolu Esnaf ve Sanatkârlar Odası ev sahipliğinde kritik bir toplantı gerçekleştirildi.
Toplantının ana gündem maddesini, Başkan Köse’nin geçtiğimiz günlerde katıldığı TÜRSAB kongresindeki konuşması oluşturdu. Kamuoyunda farklı yorumlara neden olan ifadelerin, karşılıklı diyalog yoluyla ele alındığı ve oluşabilecek yanlış anlaşılmaların giderildiği belirtildi.
SAFRANBOLU TURİZMİNDE KALİTE ODAKLI DÖNÜŞÜM
Başkan Köse, toplantıda yaptığı açıklamada temel amaçlarının Safranbolu turizmini daha nitelikli, daha sürdürülebilir ve daha güçlü bir noktaya taşımak olduğunu vurguladı. Kentin UNESCO mirası kimliğine uygun bir turizm vizyonu için ortak akıl vurgusu yapıldı.

Esnafın taleplerini, yaşadığı güncel sorunları ve önerilerini tek tek dinleyen Başkan Köse, turizm kalitesini artırmanın esnafın kazancını doğrudan güçlendireceğini ifade etti. Turizm kalitesinin artırılması hedefinin, kentin tüm paydaşları tarafından benimsendiği bu buluşma ile bir kez daha tescillenmiş oldu.
ESNAF ODASI İLE GÜÇLÜ İŞ BİRLİĞİ MESAJI
Buluşmaya öncülük eden Safranbolu Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Nazmiye Dursunlar, sürecin yapıcı bir zeminde ilerlemesine katkı sundu. Başkan Köse, esnaf temsilcileriyle kurulan bu köprü için Dursunlar’a teşekkürlerini iletti.
2026 yılı turizm sezonu öncesinde atılan bu adım, kentteki birlik ve beraberlik ruhunu pekiştirdi. Safranbolu’nun hak ettiği şekilde geleceğe taşınması için karşılıklı anlayış ve iş birliği içerisinde çalışmaların süreceği mesajı verildi.


